Lucía Fernández Muñiz
Lucía Fernández Muñiz volgde een designopleiding in Engeland (Leeds College of Art & Design) en een opleiding Schone Kunsten aan de universiteit van Cuenca in Spanje. Ze begon als art director voor modebladen (Elle en Vanidad) en werkte ook in de reclamesector bij S.C.P.F. (een prestigieus spaans reclamebureau). Daarna richtte ze haar focus meer op fotografie en werkte als freelancer voor El Pais Semanal, Carolina Herrera, Amaya Arzuaga, Neo2, Rolling Stone, Grazia en verschillende andere topklanten.
Daarnaast werkte ze ook op videoclips voor Channel Cuatro, een spaanse TV zender. Lucía werd geselecteerd voor verschillende fotografiewedstrijden zoals ‘Generaciones’ (Caja Madrid) en had verschillende tentoonstellingen, waaronder Photoespaña (het spaanse jaarlijkse fotografiefestival). Haar Instagramprofiel met meer dan 38.000 volgers wordt herhaaldelijk vermeld op de officiële webpagina van Instagram.
KLANTENLIJST
Barbie - Ikea - Carolina Herrera - Cuatro - Springfield - BMW - Telefónica - Tampax - Mitsubishi - Amaya Arzuaga - Heineken - J&B - Leroy Merlin
MEDIA
El País - Rolling Stone - Neo2 - Vanidad - Yo dona - Elle - Marie Claire - Citizen K - Progresa - Grazia
AD AGENCIES
SCPF - Remo - Young & Rubicam - Tapsa e Ipsum Planet
TENTOONSTELLINGEN & ANDERE WERKEN
Finalist voor het werk ’Minideseos’, New York Festival (2008) - Video/slide show, Capucha (Hood), van Photoespaña 5km/h (2004) - Canal Abierto (Open Canal, Fashion), fotografiecollectie, Sala Canal de Isabel II (2003) - Geselecteerd voor Caja Madrid ‘Generaciones’ (2003, 2001, 2000) - Beurs voor Pilar and Joan Miró, Mallorca (1997) - Video projectie ‘Movi’ tentoongesteld in ‘2nd showing of ‘Blind In One Eye’, Reina Sofía National Museum Centre of Art (1995)
Commercial work - Scroll down to see other categories
Video Work
Reel Lucía Fernández Muñiz
Reel Fashion Lucía Fernández Muñiz